سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب گوهر در صدف
پیامک های حجاب

ر 1391

دوچرخه سواری بانوان منع قانونی ندارد!

ایسنا: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: دوچرخه‌سواری برای بانوان منع قانونی ندارد و باید این موضوع فرهنگسازی و اصلاح شود.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسلیه حمل و نقل پاک، گفت: از نظر قانونی هیچگونه ممنوعیتی برای استفاده بانوان از دوچرخه وجود ندارد و شهرداری تهران در مسیرهای شرقی و غربی تهران ایستگاه‌ها ومسیر ویژه‌ای را برای دوچرخه اختصاص داده است که امیدواریم این مسیرها توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه استانداری آماده همکاری برای توسعه این طرح است، افزود: ضمن موافقت و حمایت از این طرح هر زمان که شهرداری همکاری و یا کمکی را در این زمینه بخواهد، استانداری آماده است تا اقدامات لازم را جهت توسعه فرهنگ ورزش و سلامتی انجام دهد.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره استفاده از موتورسیکلت‌های برقی که یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران مطرح شده است، گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های موتورسیکلتهای برقی نسبت به نوع فسیلی آن بیشتر است در شورای عالی ترافیک کشور این بحث مطرح و مقرر شد شرکت‌هایی همچون پیک بادپا که حمل‌ونقل و فعالیت آنها از طریق متورسیکلت است از این موتورسیکلتها استفاده کنند تا ضمن فرهنگسازی، واردات آن را تسهیل کنند و به مصرف کنندگان این موتورسیکلت‌ها امتیازات ویژه اعطا شود.

محمودی خاطرنشان کرد: این مباحث در شورای عالی ترافیک مصوب شده و امیدواریم با کاهش هزینه های آن استفاده از موتورسیکلتهای برقی در تهران توسعه یافته و مورد بهره‌بردای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای نوع فسیلی آن تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای تهران خواهد داشت به ایسنا گفت: اگر یک موتورسیکلت با سوخت فسیلی به یک نوع برقی آن و یک خودروی پیکان به خودرویی با آلودگی کمتر تبدیل کنیم قطعا در بحث کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

به گفته معاون عمرانی استاندار تهران در حال حاضر حدود 3 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کند که حداقل 10 درصد از این تعداد باید به نوع برقی آن تبدیل شود. 


| پنج شنبه 91/9/23 | | 1:5 صبح | | هاجر عسگری |
درباره وب


دانشجوی کارشناسی ارشدمشاوره
کلام شهیدان

سایر امکانات



بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 80485