سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب گوهر در صدف
پیامک های حجاب

چرا معمولا تا پای بحث حجاب و بد حجابی پیش می اید پای استعمار و برنامه ریزی استعمار برای کشورهای اسلامی را به میان می آورید ؟ حجاب چه ارتباطی به استعمار دارد ؟ چه نفعی از بی حجابی یا بد حجابی یک زن در کوچه پس کوچه های تهران به استعمار می رسد ؟ آیا بهتر نیست این مقوله رو از دید شخصی افراد بنگریم تا ارتباط بی مناسبتش به استعمار ؟

حجاب یک مقوله چند بعدی با تاثیری بسیار بالا ست . حجاب که در اسلام مفهومی فقهی و تکلیفی شرعی است به دلیل جنبه های مختلف فردی - اجتماعی و بعنوان یکی از قوی ترین و تاثیر گذار ترین نماد زن مسلمان مورد توجه حکومتهای استکباری قرار گرفته است .
دیدگاه سیاسی و استعماری و نیز منافعی که غرب از این رهگذر بدان مینگرد بسیار قابل تامل است .
به گونه ای که صرفا مبارزه با حجاب از میان تمامی احکام و واجبات شرعی مسلمانان ، موجب رونق بسیار برای غرب است بویژه در صنعت مد، لوازم آرایشی و مصرفی و نیز قاچاق زنان .
در حوزه مسائل سیاسی نیز غرب به این نتیجه مهم دست یازیده که برای نفوذ و تبدیل یک کشور به بازار مصرف و مستعمراتی بی دردسر و با حداقل هزینه ، باید ابتدا فرهنگ مذهبی آنرا استحاله نمود و به شکستن نمادهای مهم دینی ، اجتماعی و سنتی آنان پرداخت به گونه ای که پس از مدتی دیگر نیاز به هیچ تهاجمی نه از نوع نظامی و نه از نوع فرهنگی نباشد بلکه مردم خود با رغبت و اشتیاق به کناره گیری از نمادهای دینی بپردازند .
در میان نمادهای اصیل اسلامی ، حجاب به عنوان عاملی چند سویه که هم زن و هم مرد مسلمان و هم فرد و هم جامعه اسلامی از آن منتفع می شوند بسیار حائز اهمیت است .
پاکی و سلامت جنسی جامعه اسلامی در گرو حجاب زن و حفظ نگاه مرد است لذا اگر عامل اول ازمیان برود بخودی خود ، کنترل عامل دوم از دست غالب افراد خارج شده و همت جامعه بجای قرار گیری در راه رشد و تعالی همه جانبه و مثبت ، معطوف به مسائل جنسی و جاذبه های جنسی طرفینی خواهد شد .
تمامی برخوردهای جنسی - اعم از نگاه ، ارتباطهای نامشروع و ...- جامعه را از اتفاقات و اندیشه در خصوص آینده کشور و جامعه و پیشرفتهای علمی و ایستادگی در مقابل غارت و اشغال و ظلم و .... جدانموده و تنها در فکر ارضای شهوانی و یا مصرف گرایی و ... سوق خواهد داد .
و این حالت مطلوبترین زمان برای غارت بی سروصدای منبع و سرزمین و مال و ناموس مسلمانان است .
تا زمانی که زن محجبه و پوشیده و عفیف باشد و مرد نیز اهل عفاف و غض بصر ، نه نگاه آلوده ای و نه ارتباط خارج از چارچوب شرع رخ خواهد داد و نه ذهنی بجای تفکر پیرامون خود و جامعه اش ، مشغول جاذبه های جنسی و لاابالیگری خواهد بود و این نقطه قوتی است که از پس حکم شرعی و دینی حجاب و عفاف و غض بصر در جامعه اسلامی وجود دارد و استعمار در صدد تضعیف آن است .
اصولا دین و اعمال دینی از نظر استعمار قابل مقابله نیست مگر اینکه باورها و اعتقادات و اعمال مذهبی به گونه ای باشد که مانعی در برابر خواست استعمار ایجاد نماید .
اعمال مذهبی اگر در حدود رفتن یک روز در هفته به کلیسا و یا برپایی جشنهای مذهبی بی تاثیر و یا حتی حج و زیارت بی برائت باشد ، مشکلی در راه اهداف استعمار ایجاد نمیکند لذا نه در سرزمین خود و نه در سرزمینهای دیگر با آن مقابله نخواهند نمود اما اگر باور یا حکمی ، مانع اهداف آنان باشد در کشوری که مانع ایجاد نموده به طرق مختلف در صدد از میان بردن آن حکم برخواهند آمد و بهترین راه برای این کار‌، تهاجم فرهنگی است به گونه ای که باور و فرهنگ مردم را در جهت پشت پا زدن به آن حکم و عدم التزام به اجرای آن ، تغییر دهند . مبارزه با حجاب - به عنوان عاملی قوی ، محکم و چند سویه در جهت حفظ سلامت و پاکی جامعه و دوری از فساد و فحشا - بخشی از برنامه استعمار در نفوذ و ترویج فحشاست زیرا در جوی آلوده به فحشاست که نیروی توانمند ،قوی ، اندیشمند ، پویا و غیرتمند جامعه تمام یا بخش عمده ای از توان و امکاناتش را در راه ارضای شهوات و نیازهای کاذب بکار خواهد گرفت و ذهن و اندیشه و همت و غیرتش از مسائل مهم پیرامونش و آنچه از سرزمین و حال و آینده اش به یغما می برند به آچه برایش به عنوان نیاز از طریق استعمار تعریف شده ، معطوف خواهد شد و کدام لشکر کشی و ابزار نظامی ، توان انجام چنین اموری با این بازده بالا و مخارج سبک و بدون بازخورد منفی برای استعمار مانند هجمه فرهنگی به همراه خواهد داشت ؟ جدایی نسل جوان از آموزه های دینی - که حجاب یکی از آنهاست - بهترین وسیله برای تسلط بر مغزها و اعتقادات و مال و سرزمین و ... است و چرا برای استعمار مبارزه با این فرهنگ ، ارزشمند نباشد و چرا به آن نیاندیشد و چرا چنین موقعیتی را از دست بدهد ؟ این همان زنجیره مهم و قوی ایی است که حجاب را به استعمار گره میزند و مبارزه با آن را به عنوان یکی از بارزترین شعائر دینی به منظور شکستن سد محکم و سترگ اعتقادات دینی جوانان ، در دستور کار او قرار میدهد .
از نظر استعمار تا زمانی که جوانان یک سرزمین ، سر در گریبان علم و اندیشه و کار و تولید فرو برده باشند مسلما در مقابل اشغال نظامی یا فرهنگی کشورشان و غارت و ریاست دیگران برخود ، عکس العمل نشان داده و مقابله خواهند نمود امااگر جوانان سر در گریبان شهوت و فساد فرو برده باشند تمام همتشان را در همان راه مصروف نموده و از حوادث و مسائل پیرامونشان غافل شده و اهمیتی جز برای امیال نفسانی قائل نیستند ، لذا برای تحقق این امر و تامین منافع استعمار ، باید فساد و فحشا در میان جوانان رواج یابد و موثر ترین و اصلی ترین و مهمترین ابزار فحشا ، زنان هستند که آنهم تا زمانی که محجبه اند راه را بر ای ایجاد فساد و ترویج فحشا می بندند بنابراین باید آنان را از حجاب جدا نمود و این کار از دو راه انجام میگیرد : یکی کشف حجاب اجباری و دوم کشف حجاب اختیاری ، دومی هر چند زمان بر است اما بیشتر و بهتر و طولانی مدت تر ، اهداف استعمار را تامین خواهد نمود ، بنابراین برنامه ریزی برای تغییر ذائقه فرهنگی جامعه مسلمان و بویژه زنان و دختران جوان باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد ، این برنامه ریزی حدود صد سال پیش (1)انجام شده و اکنون این تغییر ذائقه را در میان برخی از زنان و دختران جوان که بیشتر تحت تاثیر رسانه های غرب هستند میتوانید ببینید .
حال برای اثبات این مدعا میتوانید به گرفتن آماری از اطلاعات سیاسی و اجتماعی بین دو گروه از جوانان بپردازید تا ببینید کدام گروه نسبت به جو سیاسی و بینش و نگرش و بصیرتی که در خصوص تحولات کشور و منطقه و جهان باید داشته باشند ، آگاهی و عکس العمل مناسب و معقولی نشان میدهند ؟
گروهی که بد حجابند عمده ی دیدگاه سیاسی و اعتراضاتشان به همان جریان فکریشان باز میگردد یعنی خواستار آزادی مطلق پوشش در جامعه هستند و عموما تحولات سیاسی و منطقه ای و جهانی و ... را هم بی ربط به خود و کشورشان می بینند و این دقیقا همان نگرشی است که استعمار برای ایجادش زحمت کشیده و این هم ثمره اش. اما خوشبختانه این بذر در نگرش و رفتار و وجود بسیاری از جوانان ، جایگاهی برای رشد نیافته و آنان نسبت به آینده اعتقاد و سرزمینشان و دیگر مسلمانان جهان حساسند.

_____________________________
(1)- ر. ک : خاطرات مستر همفر ، صص 77- 98
لینک بحث اصلی :
http://www.askquran.ir/thread28724.html


| پنج شنبه 91/10/7 | | 8:17 عصر | | هاجر عسگری |
درباره وب


دانشجوی کارشناسی ارشدمشاوره
کلام شهیدان

سایر امکانات



بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 80577