سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب گوهر در صدف
پیامک های حجاب

مشخص نیست این همه تبلیغات برای این طرح جدید چادر برای چیست؟ آیا این طرح جدید چادر توانسته است ابعاد پوششی و عفاف چادر سنتی و معمولی را حفظ کند و در عین حال زیبایی و جذابیت یک پوشش اسلامی را هم داشته باشد؟ و یا طراحان و مسئولین صرفاً خواسته اند یک نوآوری و مد جدید معرفی کرده باشند آن هم به هر قیمت ممکن !  ‌با کوتاه کردن چادر معمولی (بدون خلاقیت بصری خاصی) و ارائه در نمایشگاه و رسانه ای کرد واقعاً چه هدفی دنبال می شود؟

شاید مسئولین نمی دانند مشکل پوشش خانم های جامعه ایران بیشتر برخاسته از اعتقادات و علایق جدید شکل گرفته باشد و نمی توان با ارائه طرح های جدید به خانمی باوراند که عفاف و حجاب داشته باشد.

مشخص است به هیچ وجه یک خانم مانتویی حاضر نمی شود چنین پوششی (مانتو چادر!) را انتخاب کند. چیزی که نه واقعاً چادر است و نه یک مانتو ...

متأسفانه چنین آنقدر هم جذاب نیست که یک خانم مانتویی و غیر چادری ترغیب شده و پوشش چادر را انتخاب کند ؛ و غالباً باعث می شود خانم های چادری رو به چنین طرح هایی بیاورند با توجه به اینکه چنین طرحی واقعاً پوشش کاملی که یک چادر باید داشته باشد را ندارد.

شاید پوشیدن چادر معمولی سختی­های خاص خودش را داشته باشد اما طراحان لباس هم با وجود زحمتی که می­کشند و طرح­های متنوع و خوبی که  ارائه می­دهند و  اکثرا مشکل دینی و شرعی هم ندارد اما نتوانسته­اند بار ایدئولوژیک چادر معمولی را به آن انتقال بدهند. معنایی که چادر معمولی از شخصیت و رفتار و اعتقادات به مخاطب انتقال می­دهد خیلی فرق دارد با معنایی که چادر مانتو قجری منتقل می­کند .

 


| دوشنبه 91/10/25 | | 12:7 عصر | | |
<      1   2      
درباره وب


دانشجوی کارشناسی ارشدمشاوره
کلام شهیدان

سایر امکانات



بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 80627